Fotografia
Ariel w Polsce
Spis
Facebook
© Copyright ArielKlub.pl
© Copyright ArielKlub.pl
Inne marki
Inne marki
Igo Stieglitz,reprezentujący barwy klubu Makkabi Kraków na wyczynowym motocyklu Harley Davidson podczas zawodów motocyklowych na torze "Cracovii". Zawody odbywały się w sierpniu 1932 roku w Krakowie. Na bardzo podobnym motocyklu na Dynasach w Warszawie kilka lat wcześniej ścigał się Witold Rychter. Wymagał on zasilania metanolem oraz bardzo starannej obsługi przez co szybko zniknął z warszawskich aren sportowych. Być może to ten sam motocykl użytkowany po latach w Krakowie?
15 grudnia 2019
Fotografia pokazuje przedstawicieli Łódzkiego Klubu Motorowego w trakcie uroczystości otwarcia sezonu motocyklowego w 1934 roku. W Łodzi działały dwa punkty sprzedaży motocykli Ariel: -Alfons Meister przy Piotrkowskiej 158 -Leon Leszczyński przy Piotrkowskiej 175 Pomimo tego, że w okresie międzywojennym Łódzki Klub Motorowy działał bardzo prężnie (organizowano liczne rajdy motocyklowe, zloty gwiaździste, zawody na Dirt-Tracku) do dnia dzisiejszego zachowało się bardzo niewiele fotografii motocykli z tego województwa - rejestracje ŁD. źródło: www.nac.gov.pl
20 listopada 2019
Prezentujemy fotografię Tadeusza Damskiego na Harley Davidson podczas Rajdu Krakowskiego Klubu Motocyklowego w czerwcu 1930 roku. Tadeusz Damski był dyrektorem spółki Motoservice z Krakowa (która była dystrybutorem motocykli takich marek jak Harley Davidson, Ariel oraz Rudge) oraz czynnym działaczem motocyklowym. Poszukujemy wszelkich informacji na temat tej postaci: info@arielklub.pl źródło: www.nac.gov.pl
28 lipca 2019
Kapitan Jerzy Bajan na wczasach w Sanoku. Widoczny motocykl Rudge na krakowskich tablicach rejestracyjnych. źródło: www.nac.gov.pl
14 lipca 2019
Polish Tourist Trophy - górski wyścig motocyklowy uznany przez Międzynarodową Federację Klubów Motocyklowych w Londynie. Do zawodów stanęło około 80 zawodników reprezentujących Polskę, Czechosłowację, Włochy, Austrię i Węgry. Maszyny podzielono na cztery kategorię: do 250 ccm, do 350 ccm, do 500 ccm i powyżej 500 ccm. Start znajdował się w Wiśle i biegł przez Kubalonkę z powrotem do Wisły obejmując w najwyższej kategorii 216 km a w najniższej 144 km. Wśród zawodników nie zabrakło asów, dobrze znanych na torach zagranicznych. Wymienić tu należy przede wszystkim Schneeweissa (Austria), Sandri'ego (Włochy), Runtscha (Austria), Gayera (Austria), Gębalę (Polska), i Nagengassta (Polska). Niestety nasi zawodnicy nie odegrali większej roli. Publiczności zebrało się tysiące. Stała ona zwartą masą wzdłuż drogi i z biciem serca obserwowała emocjonujące wyścigi. Z piekielnym hukiem wyjących motorów, gnali zawodnicy po wspaniałej szosie, wspinali się po krętych serpentynach Kubalonki - mijali zielone lasy, aby znowu wpaść na prostą we Wiśle i obok trybun rozpoczynać nowe okrążenie. Pogoda sprzyjała. Największą ilość nagród zdobyli Austryiacy, a wśród nich Runtsch, zdobywca pierwszego miejsca w kategorii 500 ccm.
30 czerwca 2019
"Początek lat 30. Postój gdzieś na Podlasiu, w drodze do Białowieży. Motocykle to: AJS i Indian. Motocykliści to: Tadeusz Tomaszewski (z Warszawy) i Zbigniew Strzemień (z Pomorza). " Tekst i zdjęcie pochodzi z profilu: www.facebook.com/PrzedwojenneSamochodyiMotocykle
16 czerwca 2019
W niedzielnym cyklu Historia polskiego motocyklizmu prezentujemy Międzynarodowe Zawody Motocyklowe o Grand Prix w Katowicach. Na fotografii widoczny Karol Sobel na motocyklu BMW. Wydarzenie odbyło się w czerwcu 1931 roku. źródło: www.nac.gov.pl
26 maja 2019
"Przerabiali, usprawniali, modyfikowali swoje motocykle, a nawet budowali własne. Dziś nazywamy to customingiem, wtedy nie szukali modnie brzmiących nazw tylko po prostu działali. Na fotografii Alfred Schweitzer z rodzina, współkonstruktor motocykla SM-500" Fotografia oraz tekst Tomasza Szczerbickiego pochodzą ze strony www.swiatmotocykli.pl i pokazują polski motocykl stworzony z miłości do motoryzacji. Pojazd budowano ręcznie w latach 30-tych w jednostkowych ilościach celem zapewnienia najlepszej jakości oraz niezawodności. Niestety do dnia dzisiejszego nie zachował się ani jeden z wyprodukowanych motocykli.
19 maja 2019
Majówka dobiega końca. Jak Wasze motocyklowe eskapady? W niedzielnym cyklu Historia polskiego motocyklizmu prezentujemy uczestników wyprawy dookoła Europy - W. Kowarzyk i J. Wachtel przed Pałacem Prasy w Krakowie po zakończonej podróży. Widoczny motocykl to FN M70 350SV. Wydarzenie miało miejsce w październiku 1933 roku. Ciekawe jak ma się tamta podróż do dzisiejszych realiów i motocyklistów jeżdżących na drogich sprzętach, w markowych, wodoodpornych ubraniach, z opcjonalnym GPS oraz możliwością płatności za wszystko kartą. źródło: www.nac.gov.pl
05 maja 2019
W niedzielnym cyklu "Historia polskiego motocyklizmu": Harley Davidson model F. Na fotografii widoczne są prace remontowe w koszarach we Lwowie. Zdjęcie wykonano pod koniec lat 20tych.źródło: mhf.krakow.pl
21 kwietnia 2019
Strona główna
Ariel Klub
Ariel w Polsce
O nas
Spis motocykli
Archiwum
Fotografia
Wydarzenia
Kontakt